Fandom

HistorioPedia

Rzym

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Starozytny rzym.jpg

Wizja starożytnego Rzymu.

Rzym (łac., wł. Roma) – miasto we Włoszech, położone nad rzeką Tyber, stolica Włoch. Jego początkiem jest Królestwo Rzymskie.

Położenie geograficzne miastaEdytuj

Miasto jest położone na półwyspie Apenińskim, w środkowych Włoszech, nad rzeką Tyber.

Historia miastaEdytuj

Początki RzymuEdytuj

Z wykopalisk archeologicznych, wiemy, że w początkach I tysiąclecia p.n.e. plemiona zamieszkująca ten półwysep zajmowały się uprawą roli i hodowlą. W północnej części Italii powstał związek państw-miast Etrusków - ludu który przybył prawdopodobnie z Azji Mniejszej. Natomiast na południu od VIII stulecia p.n.e rozwijały się kolonie greckie. Tak docierała do Italii wysoko rozwinięta kultura Grecka. Rzym istniał w epoce żelaza jako osada Latynów. Miasto w owych czasach było nędzną wioską, składającą się z kilkunastu pokrytych smołą lepianek, położonych na wzgórzu Palatyn.

Miasto RomulusaEdytuj

Rzym leży na siedmiu wzgórzach. Założony jako licha, zagubiona wśród bagien osada, z czasem stał się stolicą potężnego Imperium. Zgodnie z rzymską tradycją Romulus założył Rzym w roku 753 p.n.e. Po śmierci Romulusa panowało kolejno sześciu królów. Tradycja podaje, że byli to: Numa Pompiliusz, Tullus Hostiliusz, Ankus Marcjusz, Tarkwiniusz Stary, Serwiusz TuliuszTarkwiniusz Pyszny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki