FANDOM

Raziye Sułtan (ur.1515/25, zm.1570) – osmańska księżniczka, córka sułtana Sulejmana Wspaniałego i
Raziye Sultan portret

Portret Raziye

Mâhidevrân.

BiografiaEdytuj

Raziye Sułtan urodziła się pomiędzy 1515 a 1525 rokiem jako drugie dziecko małżeństwa sułtana Sulejmana Wspaniałego i Mâhidevrân Sultan. Miała tylko jednego biologicznego brata - Mustafę. Następnie wyszła za mąż za jednego z najbardziej zaufanych doradców sułtana i poety - Taşlıcalı Yahya Efendi, który po śmierci jej brata - Mustafy w 1553 roku - skomponował dla niego elegię. Raziye urodziła dwie córki - Elif Sultan oraz Safiye Sułtan. Raziye zmarła w 1570 roku, w Konstantynopolu. Została pochowana obok swojego męża.

Raziye w kulturzeEdytuj

Raziye Sultan

Raziye w serialu jako niemowlak. Matka podaje ją najważniejszej żonie Sułtana - Haseki Hurrem Sultan

Postać Raziye pojawiła się w tureckim serialu "Wspaniałe stulecie". Jej biografia została jednak całkowicie zmieniona. Jest tam pokazana jako najmłodsza córka Suleymana Wspaniałego. Jej matką nie jest Sułtanka Mahidevran, a Nazenin Hatun. W przeciwieństwie do rzeczywistości, umiera w młodym wieku, niedługo po śmierci "matki".

CiekawostkiEdytuj

  • Mihrimah nienawidziła swojej przyrodniej siostry, ponieważ zazdrościła jej urody.
  • Istnieje legenda, która mówi iż Raziye została odsunięta od ojca. Wzamian, jej babcia Ayse Hafsa Valide Sultan poświęcała jej swoją uwagę.
  • Mogła umrzeć na gruźlicę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki