FANDOM

Laureano de Torres y Ayala (ur. 1645, zm. 1722) – hiszpański żołnierz, a następnie gubernator Florydy w latach 1693-1699, a potem gubernator Kuby w latach 1707-1711 oraz 1713-1716.

BiografiaEdytuj

Urodził się w 1645 roku w Sewilli w Hiszpanii jako syn Tomás de Torres y Ayala i Elviry de Quadros Castellanos. Niedługo potem jego rodzina przeprowadziła się do Madrytu, gdzie Laureano dorastał. Młody Laureano po osiągnięciu odpowiedniego wieku wstąpił do hiszpańskiej armii.

W 1693 roku, Laureano wyruszył na ekspedycją na Florydzie. Laureano był jednym z pierwszych Europejczyków, którzy pokonali Florydę piechotą. Niedługo potem został mianowany na gubernatora Florydy, zastępując Diego de Quiroga y Losada.

Laureano jako gubernator kontynuował budowę Castillo de San Marcos, którą ukończył w 1695 roku. Został on jednak zaatakowany przez Indian w 1698 roku, lecz Laureano odbił inwazję najeźdźców.

W 1699 roku wrócił do Hiszpanii, co oznaczało koniec jego rządów jako gubernatora Florydy.

W latach 1704-1707 brał on udział podczas Wojny o sukcesję hiszpańską.

W 1708 roku został mianowany na gubernatora Kuby. Jego siedziba znajdowała się w Hawannie. Jako gubernator zmagał się z oszustwem podatkowym. Aby rozwiązać ten problem, Laureano zaczął sprzedawać tabakę i tytoń. Hiszpania dużo zarobiła na tym więc, za to mianowała Laureano markizem Casa Torres.

W 1711 roku został uwięziony przez Pablo Cavera, który oskarżył gubernatora o korupcję. Były gubernator został jednak uniewinniony w 1713 roku i wrócił na swoje stanowisko.

Laureano zbudował wiele charytatywnych miejsc. Rozwinął również uprawę tytoniu i tabaki.

Zmarł w Hawanie w 1722 roku w wieku 77 lat.

Odniesienia w kulturzeEdytuj

Laureano de Torres y Ayala pojawia się w grze komputerowej Assassin's Creed IV: Black Flag
AC4 Laureano Torres render

Laureano de Torres y Aylla w grze Assassin's Creed IV: Black Flag

Więcej z Fandomu

Losowa wiki