Fandom

HistorioPedia

Korea

1272strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Państwo historyczne
Korea

Locator map of Korea.svg.png
Poprzednie państwo Japonia
Sukcesor Korea Północna
Korea Południowa

Korea - nieistniejący już kraj we Wschodniej Azji. Istniał od zakończenia od ogłoszenia deklaracji niepodległości w 1919 roku do wybuchu wojny koreańskiej.

Geografia Edytuj

Kraj leżał we Wschodniej Azji, na Półwyspie Koreańskim. Graniczył z ZSRR i Chinami.

Historia Edytuj

Przed wybuchem II wojny Światowej Korea została protektorem Japonii. W 1919 ogłosiła ona niepodległość, ale nadal była zależna od Japonii. Podczas II wojny światowej Koreańczycy byli werbowani do armii japońskiej. Podczas konferencji w Kairze w 1943 roku postanowiono ogłosić Koreę niepodległym państwem, aż do 1945 kiedy zakończyła się okupacja ze strony Japonii.

Unification flag of Korea.svg.png

Flaga Zjednoczonej Korei

Wojna koreańska Edytuj

Po zakończeniu II wojny światowej armia ZSRR zajęła północną część kraju, a południową część zajęły USA. Wzdłuż równoleżnika 38 podzielono Koreę na Republikę Korei (Korea Południowa) i Koreańską Republiką Korei Ludowo-Demokratyczną, dlatego w latach 1950-1953 wybuchła wojna koreańska decydująca o graniach obu Korei.

Flaga Edytuj

Oba państwa mają swoje własne flagi. Używają jednak flagi zjednoczenia podczas niektórych rozgrywek sportowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki