FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Historia Wiki rozbudowując ją!

Korea - nieistniejący już kraj we Wschodniej Azji. Istniał od zakończenia od ogłoszenia deklaracji niepodległości w 1919 roku do wybuchu wojny koreańskiej.

Geografia

Kraj leżał we Wschodniej Azji, na Półwyspie Koreańskim. Graniczył z ZSRR i Chinami.

Historia

Przed wybuchem II wojny Światowej Korea została protektorem Japonii. W 1919 ogłosiła ona niepodległość, ale nadal była zależna od Japonii. Podczas II wojny światowej Koreańczycy byli werbowani do armii japońskiej. Podczas konferencji w Kairze w 1943 roku postanowiono ogłosić Koreę niepodległym państwem, aż do 1945 kiedy zakończyła się okupacja ze strony Japonii.

Unification flag of Korea.svg

Flaga Zjednoczonej Korei

Wojna koreańska

Po zakończeniu II wojny światowej armia ZSRR zajęła północną część kraju, a południową część zajęły USA. Wzdłuż równoleżnika 38 podzielono Koreę na Republikę Korei (Korea Południowa) i Koreańską Republiką Korei Ludowo-Demokratyczną, dlatego w latach 1950-1953 wybuchła wojna koreańska decydująca o graniach obu Korei.

Flaga

Oba państwa mają swoje własne flagi. Używają jednak flagi zjednoczenia podczas niektórych rozgrywek sportowych.