FANDOM

Postać
Juan Alberto Schiaffino

Schiaffino.jpg
Dane
Imię i nazwisko Juan Alberto Schiaffino
Data i miejsce urodzenia 28 lipca 1925
Montevideo, Urugwaj
Data i miejsce śmierci 13 listopada 2002
Montevideo, Urugwaj
Narodowość Urugwajczyk z obywatelstwem włoskim
Rola Napastnik (Łącznik)
Kluby Club Atlético Peñarol (1943-1954)
A.C. Milan (1954-1960)
AS Roma (1960-1962)
Reprezentacja Urugwaj (1946-1954)
Włochy (1954-1958)
Trofea Mistrzostwo Świata z roku 1950
3x Mistrzostwo Włoch
Puchar UEFA
Trener
Trener Urugwaj (1974-1975)
Club Atlético Peñarol (1975-1976)
Juan Alberto Schiaffino (ur. 28 lipca 1925 – zm. 13 listopada 2002) − wybitny urugwajski piłkarz, jeden z najlepszych zawodników klubu A.C. Milan i uważany za najlepszego zagranicznego piłkarza we Włoszech do czasów gry Michela Platiniego w Juventusie Turyn.

Biografia Edytuj

Juan Alberto Schiaffino urodził się w 1925 roku i w wieku 18 lat został zawodnikiem klubu Club Atlético Peñarol. Tam będąc początkowo młodzikiem chciał grać na środku ataku, lecz trenerzy uważali, iż jest na tę pozycję za słaby, więc znaleźli dla niego pozycję łącznika, który grał pomiędzy skrzydłowym i środkowym pomocnikiem. W wieku 20 lat debiutował w reprezentacji i od razu strzelił bramkę. Potem przez pięć lat nie miał pewnego miejsca w kadrze Urugwaju. Do pierwszego składu reprezentacji powrócił do 1950 roku. W pierwszym meczu Urugwaju na mundialu w 1950 roku z Boliwią, Juan strzelił 4 gole i wyrównał rekord ustanowiony w roku 1938 przez polaka Ernesta Wilimowskiego. Na tym właśnie mundialu zdobył tytuł mistrza świata. W 1954 roku został kupiony przez A.C. Milan za 56 milionów lirów, czyli około 72 tysięcy funtów, co było wtedy rekordową sumą. Grał on tam przez sześć lat, wystąpił w 171 meczach, strzelił 60 goli, 3 razy zdobył mistrzostwo Włoch. Potem, w roku 1960 przeniósł się na dwa lata do klubu AS Roma, z którym zdobył puchar UEFA. W 1962 zakończył karierą piłkarską i w 1974 rozpoczął trenerską i został selekcjonerem Urugwaju, a potem trenerem Peñarolu. Jako trener żadnych sukcesów nie odniósł. Zmarł w 2002 roku.

Źródła Edytuj

  • Moja historia futbolu autorstwa Stanisława Sczepłeka, wydawnictwa Rzeczpospolita.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki