FANDOM

Flag of Idel-Ural State

Flaga Idel-Uralu

Idel-Ural – kraina historyczna położona we wschodniej części Europejskiej Rosji. Jej mieszkańcami są tradycyjnie ludy nierosyjskie: Ugrofinowie i Turkowie.

Historia Edytuj

Idel-Ural jest tradycyjnym terenem zamieszkania ludów tureckich. Pierwszym organizmem państwowym na tym terenie była Bułgaria Wołżańsko-Kamska, ze stolicą w Wielkim Bułgarze. Na południe od niej znajdował się Kaganat Chazarów. Potem na tych terenach osiedlili się Połowcy. W XIII wieku powstała na tych terenach Złota Orda. W 1439 Uług Mehmed, pretendent do tronu Ordy, założył nad Wołgą państwo - tzw. chanat Kazański. Jego potomkami są Tatarzy Wołżańscy. W 1552 Idel-Ural został zajęty przez wojska rosyjskie. Od tego czasu należał do Imperium Rosyjskiego. W XVIII wieku zaczęli na Powołoże masowo migrować Niemcy. Dali oni początkiem tzw. Niemcom Nadwołżańskim, którzy jednak zostali wysiedleni w czasie II wojnie światowej. Kiedy w 1917 wybuchła w Rosji wojna domowa. W Kazaniu proklamowano Republikę Idel-Ural. W kwietniu 1918 zaatakowały ją oddziały Armii Czerwonej, jednak zostały one odparte przez Białych. Pod koniec 1918 włączono ją do Rosji Bolszewickiej. Obecnie należy całkowicie do Federacji Rosyjskiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki