Fandom

HistorioPedia

Ibrahim I

1261stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Postać
Ibrahim I

800px-Ibrahim by John Young.jpg
Dane
Data i miejsce urodzenia 1615
Data i miejsce śmierci 1648
Dynastia Osmanowie
Rodzice Ahmed I i Kösem
Małżonek Salih Dilâşub Sultan oraz Hatice Muazzez Sultan
Potomstwo Mehmed IV,
Sulejman II,
Ahmed II
Urzędy piastowane
Urząd
Urząd Sułtan Imperium Osmańskiego
Okres panowania 1640-1648
Poprzednik Murad IV
Następca Mehmed IV
Urząd
Urząd Kalif
Okres panowania 1640-1648
Poprzednik Murad IV
Następca Mehmed IV
Urząd
Ibrahim I (ur. 1615, zm. 1648) – 18. sułtan Imperium Osmańskiego z dynastii Osmanów, rządzący w latach 1640-1648. Był synem sułtana Ahmeda I i Kösem. Był bratem sułtana Murada IV. Ojciec sułtanów: Mehmeda IV, Sulejmana II i Ahmeda II.

BiografiaEdytuj

Ibrahim I urodził się w 1615 roku jako młodszy syn sułtana Ahmeda I i Kosem Sułtan. Jego starszy brat - Murad IV został sułtanem w 1623 roku. Starszy brat sułtana przed swoją śmiercią planował zabić Ibrahima, jednak nie udało mu się to.

Ibrahim I zasiadł na tronie w 1640 roku (w wieku 25 lat). Nie posiadał on zbyt dużych umiejętności militarnych. Sułtan wszczął wojnę z Wenecją o wyspę Kretę. Nie udało mu się jednak podbić wyspy oraz w dodatku utracił wyspę Bozcę.

Ibrahim I cechował się sporym okrucieństwem. Dla swojej nałożnicy, którą nazwał Kostka cukru, kazał wymordować swój harem liczący 280 kobiet. Dokonywał on również gwałtów na dziewicach.

Za swoją brutalność i niezrównoważenie psychiczne, Ibrahim I został obalony przez prawnika i teologa - Muftiego w 1648 (po 8 letnim panowaniu). Zdetronizowany sułtan następnie został zamordowany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki