FANDOM

Count of St Germain.jpg

Hrabia Saint-Germain

Saint-Germain (ur. 1703/12, zm. 27 lutego 1784) – francuski szlachcic, alchemik, podróżnik, muzyk, dyplomata, astrolog i wolnomularz.

BiografiaEdytuj

Po raz pierwszy na scenie dziejów pojawił się w Wenecji, a później w Paryżu. W latach 30. i 40. XVIII wieku przebywał na dworze szacha perskiego. W 1743 trafił do Anglii, gdzie został aresztowany za szpiegostwo. Wypuszczono go jednak wkrótce. W 1748 pojawił się na dworze francuskim, a rok później został francuskim dyplomatą. Brał u dział w negocjacjach w czasie wojny siedmioletniej. W 1760 opuścił Paryż po kolejnych próbach aresztowania. Przyjechał do Rosji, przebywał na dworze królewskim, spotykał się z carycą Katarzyną, a rok później wyjechał do Holandii. Handlował skórą i węglem, parał się także alchemią. Ślad po nim zaginął na 11 lat, być może przebywał w Austrii. W 1774 wyjechał do Niemiec. Zraził jednak do siebie króla Fryderyka II, przyjeżdżał więc do udzielnego władcy Schleswig-Holstein. Umarł 27 lutego 1784, a jego pogrzeb odbył się 2 marca, co notuje kronika tamtejszego kościoła. Jego zwłoki zostały najprawdopodobniej ukradzione, ponieważ po otworzeniu jego trumna okazała się pusta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki