Wikia

HistorioPedia

Strona główna

Dyskusja0
591stron na
tej wiki
Witaj na Historiopedii!

wolnej encyklopedii, którą każdy może redagować.

Staramy się tu zebrać jak najwięcej informacji o historii, a ty możesz w tym pomóc! Możesz dodać brakujący artykuł czy też poprawić istniejący. Możesz także dodać grafikę artykułom, które jej nie mają.

Prehistoria
Starożytność
Średniowiecze
Nowożytność Czasy najnowsze Regulamin
Obecnie zajmujemy

18px-Green_Arrow_Up.svg.png75.
miejsce w rankingu polskich Wiki

Wzorowe artykuły
Bolesław chrobry 1.jpg

Bolesław Chrobry

Bolesław I Chrobry — wieloletni książę Polski oraz pierwszy król Polski, drugi historyczny władca Polski, jeden z najważniejszych władców w całej historii kraju. Żył w latach 966/967 do 1025 roku.
Bitwa pod cedynią 1.jpg

Bitwa pod Cedynią

Bitwa pod Cedynią — bitwa stoczona przez siły Mieszka I oraz wojska margrabiego Hodona 24 czerwca 972 roku. Została zwyciężona przez Mieszka.Bitwa została stoczona pod Cedynią, mieście przy granicy Cesarstwa. Najeźdźcą był Hodo, margrabia Marchii Łużyckiej. Wyprawa ta nie miała poparcia cesarza, Hodo wystąpił samowolnie.
Mieszko II.jpg

Mieszko II Lambert

Mieszko II Lambert (990 - 1034) — król Polski w latach 1025 - 1031 oraz książę Polski w latach 1032 - 1034. Mieszko II był synem Bolesława I Chrobrego oraz Emnildy. Był pechowym władcą: chociaż niewątpliwie utalentowany i wojowniczy jak jego ojciec padł ofiarą jednoczesnego ataku niemiecko-ruskiego. Był to pierwszy atak na Polskę ze wschodu i zachodu. Drugi taki wydarzył się w 1939 roku.
Cel
Naszym obecnym celem jest osiągnięcie 700 artykułów. Brakuje nam już tylko 109!
0
700
Współpraca

175px-Wiki-wordmark.png

AC/DC Wiki

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

Statystyki

Aktualnie na Historiopedii mamy 5522 stron, z czego 591 to artykuły. W naszych zasobach znajduje się 1491 plików. W ostatnim czasie edytowali tutaj 28 użytkownicy i dokonali oni łącznie 13 017 edycji.

Ciekawostki
  • Adolf Hitler proponował polskiemu rządowi pakt. Pierwsze plany wodza III Rzeszy, zakładały współpracę z wschodnim sąsiadem.
  • Niektóre źródła podają, że w czasie II wojny światowej zginęło ponad 75 milionów ludzi.
Społeczność

Aktywność na Forum

Więcej od Wikii

Losowa wiki