FANDOM

Postać
Guillermo Stábile

GuillermoStabile
Dane
Imię i nazwisko Guillermo Stábile
Data i miejsce urodzenia 17 stycznia 1906
Buenos Aires, Argentyna
Data i miejsce śmierci 26 grudnia 1966
Buenos Aires, Argentyna
Narodowość Argentyńczyk
Rola Napastnik
Kluby Huracán Buenos Aires (1920-1930)
Genoa CFC (1930-1935)
SSC Napoli (1935-1936)
Red Star Football Club 93 (1936-1939)
Reprezentacja Argentyna (1930)
Trener
Trener Genoa CFC (1931-1932)
Red Star Football Club 93 (1937-1940)
Argentyna (1939-1960)
Huracán Buenos Aires (1940-1949)
Racing Club de Avellaneda (1949-1960)
Guillermo Stábile, przydomek El Filtrador (1906-1966) − argentyński piłkarz grający na pozycji napastnika. Jako jeden z nielicznych strzelił gola we wszystkich meczach reprezentacyjnych, w których grał.

Biografia Edytuj

Guillermo Stábile urodził się w Buenos Aires w 1906 roku. W wieku 14 lat stał się profesjonalnym piłkarzem, podpisując kontrakt z klubem Huracán Buenos Aires. Grał tam przez 10 lat, aż do mundialu w Urugwaju. Został nań powołany jako reprezentant Argentyny. Strzelił tam osiem bramek w czterech meczach. Dzięki tak skutecznej grze został odkryty przez skautów włoskich klubów i zaraz po mundialu został nabyty przez klub Genoa CFC i grał tam przez 5 lat, zdobywając przez ten czas 13 goli w 41 meczach. Potem przeszedł do klubu SSC Napoli gdzie grał tylko przez jeden sezon, zagrał w 20 meczach i strzelił 3 gole. Następnie wyjechał do Francji, by grać w klubie Red Star Football Club 93 i grał tam przez 3 lata, po czym zakończył karierę piłkarską. Już podczas kariery piłkarskiej, w 1931 roku zaczął trenować w Genoi. Trenował do 1960 roku, a sześć lat później zmarł.

Ciekawostki Edytuj

  • Po zakończeniu kariery piłkarskiej był wykładowcą w wyższej szkole wychowania fizycznego, a także komentatorem Radia Libertad oraz cukiernikiem;
  • mimo swoich dobrych występów w reprezentacji Argentyny podczas mundialu. te cztery mecze podczas tej imprezy były wszystkimi meczami jakie rozegrał w jej barwach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki